تبلیغات
دبیرستان غیردولتی شهید مدرس
 
 
 

12 نکته برای بالا نگه داشتن سطح انرژی

نویسنده : مجتبی مسعودی | تاریخ : 10:14 ق.ظ - پنجشنبه 13 مهر 1396

با بهره گیری از این نکات می توانید سطح انرژی خود را در طول روز بالا نگه داشته و از خستگی و بی حوصلگی در طول روز فرار کنید. 
با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید


نکاتی برای بالا نگه داشتن سطح انرژی در طول روز

1.      استفاده از خوراکی های پروتئینی هر سه ساعت


به یاد داشته باشید که، حالت روحی و انرژی تابع قند خون است، پس از خوراکی های شیرین دوری کنید. شکلات ها و آبنبات ها و سایر خوراکی های شیرین انرژی شما را می سوزانند پس به جای آن ها می توانید از مواد خوراکی زیر استفاده کنید


·        آجیل و تخمه


·        تخم مرغ آب پز


·        بیسکویت و کره بادام زمینی


·        گوشت مرغ بوقلمون بلدرچین یا حتی گوساله


2.      نفس بکشید


هر یک ساعت یکبار ده نفس عمیق بکشید. پشت یک پنجره ی باز یا درب ورودی رفته و هوای تازه تنفس کنید. اگر می توانید مدت زمان کوتاهی را قدم بزنید


3.      سه انگشت از هر دست خود را بر روی پیشانی قرار دهید
این کار باعث می شود تا انرژی در قسمت جلوی مغز متمرکز شود و تمرکز شما از گذشته به زمان حال برود.


4.      استفاده از قهوه را بعد از ساعت 3 بعد از ظهر فراموش کنید


به جای آن می توانید از چای و کمی خشکبار استفاده کنید


5.      خمیازه بکشید


طبق گفته ی محققان خمیازه کشیدن کاری است که بدن برای خنک کردن مغز انجام می دهد که باعث می شود تا مغز بیدار شود.


6.      تحرک داشته باشید


دو ساعت
این مدت زمانی است که بعد از تنها 10 دقیقه پیاده روی احساس سر حال بودن و پر انرژی بودن می کنید.


7.      بخندید


خندیدن باعث می شود فشار خون بیشتر شود و ضربان قلب افزایش یابد، که منجر می شود زمانی که احساس خستگی می کنید انرژی به سراغتان بیاید.


8.      به رنگ های قرمز نگاه کنید


دیدن اشیا با رنگ قرمز روشن می تواند انرژی بخش باشد. دیدن این رنگ آتشین باعث می شود عضلات شما سریع تر حرکت کرده و با تلاش بیشتری بتوانید به کار خود ادامه دهید. بر طبق تحقیقات دانشگاه
Rochester دیدن این رنگ می تواند به شما انرژی لازم را در زمان احتیاج برای شما فراهم کند


9.      استفاده از دانه چیا


اهل خوردن قهوه ی اسپرسو نیستید؟ انرژی خود را با مصرف دانه ی چیا تامین کنید. این دانه ها که شباهت زیادی به تخم شربتی دارند (اما با خواص متفاوت) سرشار از ترکیبات انرژی بخشی از ویتامین
B، فیبر و پروتئین هستند و می توانید انرژی مورد نیاز خود را با مصرف این دانه ها تامین کنید
می توانید این دانه ها را در ماست مخلوط کرده و مصرف کنید.


10.  انجام حرکات کششی


حرکتی بسیار ساده: داخل چارچوب یک در بایستید و پا ها را کمی از هم باز کنید. اطراف چارچوب را با انگشتان خود بگیرید و قفسه ی سینه ی خود جلو آورده تا در بالا تنه و پشت خود احساس کشش کنید. به مدت 30 ثانیه خود را در این وضعیت نگه دارید
طبق تحقیقات این حرکت کششی باعث می شود تا سیستم عصبی سمپاتیک تحریک شود و انرژی زیادی را به جسم و ذهن ببخشد.


11.  ورزش کردن


اکثر مردم دنیا بعد از کمی ورزش کردن احساس انرژی بیشتری را در خود حس می کنند


12.  مصرف غذا های مغذی


مطالعات نشان می دهد که مصرف اسید های  چرب امگا 3 حالت روحی و کارکرد مغز را بهبود می بخشد، که برای جلوگیری از خستگی و بی حالی در وسط روز مفید است.




برچسب ها : انرژی , خستگی , خواب آلودگی , ورزش , تغذیه , سرحال ,
دسته بندی : آموزش های مفید , مشاوره ,
 

آخرین مطالب

» آزمایشگاه ( پنجشنبه 10 اسفند 1396 )
» برف بازی ( پنجشنبه 26 بهمن 1396 )
» هرم یادگیری ( شنبه 16 دی 1396 )
» شش دغدغه افراد باهوش ( شنبه 2 دی 1396 )
» جبران کمبود خواب ( شنبه 25 آذر 1396 )
» مراسم روز بزرگداشت حافظ ( شنبه 22 مهر 1396 )
» 12 نکته برای بالا نگه داشتن سطح انرژی ( پنجشنبه 13 مهر 1396 )
» هر هفته، سال نو مبارک !!! ( چهارشنبه 8 شهریور 1396 )
» تله ی ذهنی نسبیت ( دوشنبه 6 شهریور 1396 )
» لیست 100 تایی ( دوشنبه 30 مرداد 1396 )
» عادت "چرا؟" ( دوشنبه 23 مرداد 1396 )
» استراتژی های کاربردی در استفاده از جعبه ی زمان (قسمت دوم) ( یکشنبه 22 مرداد 1396 )
» استراتژی های کاربردی در استفاده از جعبه ی زمان ( چهارشنبه 18 مرداد 1396 )
» هزینه ی غرق شده ( دوشنبه 16 مرداد 1396 )
» پشتکار ( یکشنبه 8 مرداد 1396 )